Hovězí na víně s brusinkami


Tenhle recept jsem uvařila dnes k večeři. Začala jsem před dvěma hodinami a teď už jen na mírném ohni zahřívám, aby nevychladla. Původní recept je pro 6 osob, snížila jsem množství masa a omáčky nechala stejně. Jsem prostě omáčková a zbožňuji, když mi v ní příloha "plave." A nic neříkejte, proti gustu žádný dišputát, ne?! :-) Na receptu bylo psáno, že je vysoká náročnost, ale nepřišlo mi. Jen prostě trvá déle, než je maso měkké.


Recept:
2 lžíce hladké mouky, pepř a sůl, 2 lžíce olivového oleje, 3 cibule (nakrájené na plátky), 250 ml červeného vína
300 ml vývaru, 3 lžíce brusinek (koupila jsem malé balení kompotovaných brusinek a bylo to akorát), 1 kg hovězího zadního - falešné svíčkové (tlustší plátky), brambory, máslo, mléko a sůl na bramborovou kaši.


Omáčka:
Mouku osolte a opepřete, nasypejte ji do plastového sáčku, přidejte maso a protřepte, aby se maso obalilo. Pak ho opečte na pánvi na rozpáleném oleji - mělo by přitom lehce zhnědnout. Maso přendejte na talíř a asi pět minut opékejte cibuli. Vraťte maso do pánve, přilijte víno a vývar a přiveďte k varu. Ztlumte oheň a pod pokličkou maso duste, dokud nezměkne - mělo by to trvat asi hodinu až hodinu a půl. Mezitím uvařte brambory a z nich bramborovou kaši. V původním receptu byla ze sáčku, ale ta je nic moc, upřednostňuji z brambor.
Po hodině vaření bylo maso měkké, ale musela jsem omáčku zahustit zbylou moukou ze sáčku (pro nekuchaře - pozor na žmolky, pokud se omáčka vaří, mouka zežmolkovatí, řeším to sítem přes které projde jen kašička). Přidejte brusinky a dochuťte. Vařte ještě pět minut a podávejte s bramborovou kaší.


Původní recept je z časopisu Albert v kuchyni.


Přeji dobrou chuť.

Komentáře

Oblíbené příspěvky