Hvězdičky


Pro dnešek už nejspíš poslední článek, ale určitě ne poslední do budoucna, protože už se mi v hlavě klube další povídka. 24. března večer, jsme jeli domů. Všimla jsem si zajímavého měsíce a přemluvila přítele, abychom šli fotit. Půjčili jsme si tedy stativ, nakoupili něco málo jídla a vydali se mezi Pavlovičky a Holany, abychom měli co nejméně světla od měst.
Uprostřed polí jsme zastavili, vyndali náčiní (nejen fotografické, ale i spacáky a deku) a zkusili vyfotit měsíc. Na dlouhou expozici byl moc rychlý a na krátký čas nevypadal tak dobře, jak jsem ho viděla. Přesunuli jsme se tedy o něco blíž Holanům a opět uprostřed polí rozbalili hlavní stan. Když měsíc nevyšel (myslím focení), rozhodla jsem se vyfotit hvězdy. Nejdříve jsem zaměřila a nastavila foťák, což bylo dost těžké, protože nebylo téměř nic vidět, a poté ho nechala 34 minut exponovat.
Foťák pak dalších zhruba 30 minut zpracovával obrázek. Hodinu jsme leželi na poli a pozorovali hvězdy, musím říct, že ve spacácích bylo fajn a nebyla ani taková zima, jen jsem skoro usnula. Druhý snímek jsem zaměřila Polárku a nechala exponovat dalších skoro 30 minut.
Po hodině a půl v noci v polích (bylo to mezi 9. a cca 11. hodinou) jsme už přece jen promrzli, takže jsme sbalili foťák a nechali ho pracovat v batohu cestou domů.
Tenhle výlet byl spontánní a musím říct, že jsem byla nadšená a doufám, že v létě (až bude teplo) vyrazíme zase někam, nejlépe na kopec, abychom fotili noční oblohu. Jeden nápad už mám v hlavě, tak doufám, že vyjde.

Komentáře

Oblíbené příspěvky