Šlehačkový dort s borůvkami aneb Kakaový šlehačkový dort s jablíčky


Tenhle dortík jsem dělala poprvé ke svým narozeninám. Zbožňuji šlehačku (a je to na mně vidět), a proto jsem si chtěla udělat něco s velkým množstvím této dobrůtky a s co nejmenším množstvím korpusu. Původní recept je z Norska a prý je velmi oblíbený. Recept vyšel v časopise Albert v kuchyni v září 2011.


Recept:
10 vajec, 300 g cukru, 300 g hladké mouky, 2 lžičky prášku do pečiva, 2 lžíce borůvkové marmelády, 1 litr husté smetany ke šlehání, 1 sáček vanilkového cukru, 1 lžíce moučkového cukru, 100 ml mléka, 500 g borůvek, 4 balíčky ztužovače šlehačky

Dort:
Troubu předehřejte na 190 °C, formu na dort nebo hluboký pečící plech vyložte pečicím papírem nebo vymažte máslem a vysypte hrubou moukou. Všechna vejce a cukr osm až deset minut šlehejte do husté světlé pěny (opravdu to vydržte 10 minut, těsto je pak krásně nadýchané). Mouku smíchejte s práškem do pečiva a pak ji opatrně vmíchejte k vajíčkům. Těsto přelijte do plechu a pečte padesát minut, nebo dokud těsto ulpívá na špejli. Vyjměte z trouby, nechte pět minut v plechu a pak vyklopte a nechte zcela zchladnout.
Upečený piškot podélně rozkrojte na dva - tři pláty. Borůvkovou marmeládu vidličkou našlehejte se lžící teplé vody a smetanu ušlehejte s oběma cukry a se stužovačem dotuha.
První plát těsta dejte na servírovací talíř, pokapejte třetinou mléka, potřete třetinou marmelády, potřete částí šlehačky a posypejte třetinou borůvek. Přiklopte druhým plátem. Ten opět pokapejte mlékem, potřete marmeládou, šlehačkou a zasypejte druhou třetinou borůvek. Přiklopte třetím plátem, pokapejte zbylým mlékem, potřete zbytkem marmelády a vršek i boky koláče potřete zbylou šlehačkou. Posypejte zbylými borůvkami a dejte na dvě hodiny do lednice.

Pokud nemáte rádi borůvky, je možné je samozřejmě nahradit jiným ovocem. Přítel dostal k narozeninám chuť na šlehačkový dort s jablečnou náplní a kakaovým korpusem. Původně jsem hledala na internetu a nenašla nic vhodného, proto jsem se rozhodla použít tento recept.

Přísady:
10 vajec, 300 g cukru, 300 g hladké mouky, 2 lžičky prášku do pečiva, 2 lžíce kakaa, 1 litr husté smetany ke šlehání, 1 sáček vanilkového cukru, 1 lžíce moučkového cukru, 100 ml mléka, 6 velkých jablek, hřebíček, skořice, cukr dle chuti, 4 balíčky ztužovače šlehačky

Čokoládový dort:
Těsto jsem vytvořila podle předešlého postupu, ale do mouky jsem navíc přidala kakao. Během pečení jsem oloupala jablka, nakrájela je na co nejmenší kousky, dala do kastrůlku spolu s hřebíčkem, skořicí a cukrem (cukr tak, aby jablka byla přesně podle vaší chuti, já je mám radši méně sladké) a vodou, aby byla jablka ponořená zhruba do půlky. Nechala jsem jablka dusit (pod pokličkou, mírný oheň), dokud se téměř nerozvařila, nezapomeňte vyndat hřebíček. Poté jsem je ještě rozmačkala. Pokud byste měli hodně vody, odlejte ji. Měla by vzniknout kašička, která neteče. Dále postupujte opět podle receptu. Borůvky nahraďte jablky.

Přeji dobrou chuť.

Komentáře

Oblíbené příspěvky